ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 九州看護福祉大学紀要 ISSN 2436-2778 (Online) ISSN 1344-7505 (Print)
  3. 第3巻第1号

自閉症児の教育空間の計画に関する研究 : 情緒障害学級教室の現状分析と物理的空間の構造化

https://kyukan.repo.nii.ac.jp/records/246
https://kyukan.repo.nii.ac.jp/records/246
a7dc23ed-514e-4857-bf05-341e94fbaa6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
The_Journal_of_KNS-V03_N01_2001-137-152.pdf The_Journal_of_KNS-V03_N01_2001-137-152 (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-08-20
タイトル
タイトル 自閉症児の教育空間の計画に関する研究 : 情緒障害学級教室の現状分析と物理的空間の構造化
タイトル
タイトル Study on the Planning Educational Space for Autistic Children : Analysis on the Special Classroom for Emotionally Handicapped Children and the Structured Classroom
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 構造化教室
キーワード
主題Scheme Other
主題 情緒障害児
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育空間計画
キーワード
主題Scheme Other
主題 TEACCHプログラム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Structured_Classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Autistic_Children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Emotionally_Handicapped_Children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Planning_Educational_Space
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TEACCH_Program
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 西島, 衛治

× 西島, 衛治

WEKO 701
CiNii ID 9000002307279

西島, 衛治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 702
姓名 Nishijima, Eiji
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I describe the background of the study.Until now many architectural planning of classroom for handicapped children were reported, but most of them were for mentally retarded children's classrooms. Study on the architectural planning for emotionally handicapped children has rarely reported yet.
I pursued the survey of recent emotionally handicapped children's class education and space in March 2000. There are various education methods now, so fixed partitions or movable partitions are used for zoning, it becomes clear that classroom space is separated. Compared to the survey of 20 years ago, TEACCH program has been spread now as an educational method. In those days the program was unknown. An in dividual study room sometimes needs a partition. Because an autistic child can feel easy in a room with a partition.
I describe the importance of space planning which included structuring. In a classroom most of the children may be autistic children. But there are psychogenic socially disadaptable handicapped children or developmental disability children caused by brain damage such as learning disability children. Space planning should be considered to each handicap characteristic. Especially autistic children have the problem of space perception, so visual sign planning (way finding) is needed to help understanding.
書誌情報 九州看護福祉大学紀要
en : The Journal of Kyushu University of Nursing and Social Welfare

巻 3, 号 1, p. 137-151, 発行日 2001-03
出版者
出版者 九州看護福祉大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13447505
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 110000082275
見出し
大見出し 2.1 研究ノート
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:34:58.772053
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3